چطور عمکلرد باتری موبایل سامسونگ رو بیشتر و بهتر کنیم؟

دسترسی سریع

براي صحبت با مدیر سایت
!کليک کنيد
قوانين نويسندگي در سایت ما
!کليک کنيد
کمک مالي و نقدي جهت بهبود سايت
!کليک کنيد
حمایت بنری از سایت
!کليک کنيد
براي پرسيدن سوالات خود با اين شماره تماس بگيريد: (----------------)
تبليغات ...

برای سفارش تبلیغات کلیک کنید برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
بازدید : 463 | نویسنده : |

باتری گوشی‌های سامسونگ فوق‌العاده قدرتمند و بسیار باریک امروزی و دستگاه‌های تاشوی آماده برای انجام چند کار به شما این امکان را می‌دهند که در طول روز به آرامی حرکت کنید.  تا زمانی که باتری خالی از کار بیفتد و مجبور شوید یک پاوربانک قابل حمل را بیرون بکشید یا بدتر، یک ساعت در کنار پریز دیواری بنشینید.

اگر تلفن شما در هماهنگی با برنامه کاری خود مشکل دارد، در اینجا چند راه برای روشن نگه داشتن دستگاه در تمام طول روز و سپس چند راه آورده شده است:

1. روشنایی صفحه نمایش خود را کاهش دهید
این می تواند به افزایش قابل توجه عمر باتری شما کمک کند، به خصوص برای دستگاه هایی با صفحه نمایش بزرگتر و واضح تر (یعنی با پیکسل های بیشتر). تنها زمانی که احتمالاً به گوشی خود با روشنایی 100 درصد نیاز دارید، در بیرون از منزل، ظهر است، زمانی که خورشید در درخشان ترین حالت خود است. در هر زمان دیگری، می توانید روشنایی گوشی خود را به 75 درصد یا کمتر کاهش دهید. می‌توانید با رفتن به تنظیمات > نمایشگر یا با کشیدن انگشت از نوار اعلان‌ها به پایین، آن را در اندروید تنظیم کنید. اکثر تلفن های اخیر همچنین دارای تنظیمات Adaptive Brightness هستند که به دستگاه اجازه می دهد به طور خودکار تنظیم شود. حتما آن را روشن کنید.

برخی از دستگاه‌ها، مانند گلکسی اس 21 سامسونگ و گلکسی زد فولد 3 5G، دارای نرخ تازه‌سازی بالای صفحه‌نمایش تا 120 هرتز هستند که نمایش روان‌تری را ارائه می‌کند، اما عمر باتری را نیز سریع‌تر خالی می‌کند. همچنین می‌توانید تنظیم نرخ تازه‌سازی تطبیقی ​​را فعال کنید تا دستگاه بسته به نوع محتوایی که مشاهده می‌کنید تنظیم شود و عمر باتری شما را بیشتر حفظ کند.

2. تم صفحه و والپیپر خود را به تیره تغییر دهید
این نیز به معنای صرفه جویی قابل توجه در مصرف برق است. در اندروید، با نگه داشتن قسمت خالی از صفحه اصلی خود به برنامه Launcher گوشی خود بروید و روی تنظیمات کلیک کنید. از آنجا، می‌توانید کاغذدیواری‌های رنگی مختلف را انتخاب کنید و بین تم‌های روشن و تیره برای صفحه‌های دیگر جابه‌جا شوید. جدیدترین گوشی‌های هوشمند سامسونگ، از جمله گوشی‌های تاشو جدید Galaxy Z Fold3 و Galaxy Z Flip3 و همچنین Galaxy S21، دارای حالت Dark هستند که به طور خاص برای کاهش عمر باتری و سهولت در چشم‌ها در روز بعد طراحی شده است. حتی می‌توانید برنامه‌ای برای حالت تاریک تنظیم کنید تا در ساعت خاصی هر روز روشن شود.

3. زمان قبل از خواب صفحه نمایش خود را کوتاه کنید
می‌توانید با خاموش نگه داشتن صفحه‌نمایش در مواقعی که به آن نیاز ندارید، در مصرف برق صرفه‌جویی کنید. این همچنین به جلوگیری از شماره گیری جیبی و سایر انواع لمس تصادفی صفحه کمک می کند. این ویژگی از مسیر Settings > Display نیز در دسترس است. بازه زمانی نمایشگر را می توان از 10 دقیقه تا 15 ثانیه تنظیم کرد.

4. تنظیمات برنامه های کم مصرف را تنظیم کنید
بسیاری از برنامه‌ها مشغول هستند، تلفن شما را برای دانلود محتوا بیدار می‌کنند و در حین حرکت برای شما اعلان می‌فرستند، همیشه به شرکت مخابراتی LTE شما متصل است. چندین راه حل وجود دارد.

خرید پیشنهادات ویژه
از پیشنهادات جدیدترین فناوری سامسونگ مطلع شوید.

معاملات را ببینید
با یک متخصص راه حل صحبت کنید
مشاوره تخصصی را از یک مشاور راه حل دریافت کنید.

با یک متخصص صحبت کنید
در گوشی‌های سامسونگ، می‌توانید با رفتن به Settings > Battery and Device Care > Battery > Background Usage Limits و سپس انتخاب برنامه‌هایی که باید در حالت Sleep قرار گیرند، برنامه‌های پر مصرف را شناسایی کنید. (در سایر گوشی‌های اندرویدی، از «توقف اجباری» از «تنظیمات > باتری» استفاده کنید.)

برای Google Maps، Spotify و سایر برنامه‌های پخش جریانی، مطمئن شوید که نقشه‌ها، فهرست‌های پخش و پادکست‌ها را قبل از بیرون رفتن از طریق Wi-Fi از پیش دانلود کنید. همچنین می‌توانید اعلان‌های سایر برنامه‌ها را خاموش کرده و فعالیت پس‌زمینه آن‌ها را محدود کنید. در مجموع، این تغییرات عمر باتری قابل توجهی را حفظ می کنند.

5. حالت صرفه جویی در مصرف انرژی را روشن کنید
زمان های شدید - مانند زمانی که باتری شما به زیر 15 درصد می رسد - نیاز به اقدامات شدید دارد. حالت صرفه جویی در مصرف انرژی در دستگاه های سامسونگ یک ویژگی هوشمند است که به طور خودکار روشنایی صفحه را کاهش می دهد، وضوح صفحه را کاهش می دهد، سرعت پردازنده را محدود می کند و استفاده از شبکه پس زمینه را متوقف می کند. می توانید هر یک از این تنظیمات را تنظیم کنید و تخمینی از عمر باتری اضافی که با هر تغییر به دست می آورید را مشاهده کنید.

در جدیدترین گوشی‌های سامسونگ، یک حالت اضطراری نیز وجود دارد که در قسمت تنظیمات > ویژگی‌های پیشرفته یافت می‌شود. این به شما امکان می دهد باتری خود را برای چند روز حفظ کنید، اگرچه فقط به برنامه ها و ویژگی های اصلی دسترسی خواهید داشت. همچنین پیامی با موقعیت مکانی شما به مخاطب انتخابی ارسال می کند تا آنها بتوانند ببینند شما و تلفن شما کجا هستید.

6. خدمات مکان یابی را خاموش کنید
گیرنده جی‌پی‌اس تلفن هوشمند شما به دلیل تعداد برنامه‌هایی که به آن پینگ می‌کنند، یکی از بزرگ‌ترین انرژی‌های آن است، البته به خود تراشه هم اشاره نکنیم. شما می توانید GPS را به طور کامل خاموش کنید، هرچند که بسیاری از خدمات حیاتی را قربانی می کند. از طرف دیگر، می‌توانید متوجه شوید که کدام برنامه‌ها موقعیت مکانی را پینگ می‌کنند و برنامه‌های غیرضروری را به‌صورت جداگانه خاموش کنید. در اندروید، می توانید این کار را از تنظیمات > مکان انجام دهید. می‌توانید همین کار را با رفتن به Google Maps و پیش‌دانلود نقشه‌ها در حالی که از Wi-Fi استفاده می‌کنید، انجام دهید.

10 برتر امنیت موبایل

کاغذ سفید
راهنمای رایگان خود را برای ایمن سازی بهتر داده های شخصی و کاری در تلفن همراه خود دریافت کنید. اکنون بارگیری کن

7. رومینگ داده را خاموش کنید
مانند GPS، مودم های 4G و 5G فوق سریع می توانند انرژی را تخلیه کنند، به خصوص اگر سیگنال تلفن همراه شما ضعیف باشد. اگر در یک منطقه دورافتاده یا کوهستانی سفر می کنید


می پسندم نمی پسندم

دو شنبه 30 آذر 1400 -18:17 نظرات()