تیکوما

تیکوما

دسترسی سریع

براي صحبت با مدیر سایت
!کليک کنيد
قوانين نويسندگي در سایت ما
!کليک کنيد
کمک مالي و نقدي جهت بهبود سايت
!کليک کنيد
حمایت بنری از سایت
!کليک کنيد
براي پرسيدن سوالات خود با اين شماره تماس بگيريد: (----------------)
تبليغات ...

برای سفارش تبلیغات کلیک کنید برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
بازدید : 351 | نویسنده : |

یک لحظه تصور کنید که ماشین‌ها، هیچ چراغ و سیستم روشنایی نداشتند. چه اتفاقی می‌افتاد؟ شب‌ها که همه چیز به هم می‌ریخت. کسی تشخیص نمی‌داد که چه ماشینی در چه جهتی و با چه وضعیتی و چه حجمی در حال رفت و آمد است. چراغ جلو آریو Z300 در طول روز هم وضعیت چندان بهتر نبود. نمی‌دانستیم یک ماشین در حال حرکت، کی ترمز می‌کند و کی می‌خواهد به چپ و راست بپیچد.

به همین دلیل بود که سیستم روشنایی وسایل نقلیه، ایجاد شد چراغ جلو اچ سی کراس تا این نیازها را رفع کند. این سیستم که شامل بخش‌هایی مختلف است، به راننده قدرت کنترل بیشتری می‌دهد و همچنین کمک زیادی به شناسایی خودرو توسط دیگر رانندگان می‌کند. اگر می‌خواهید درباره انواع چراغ خودرو بیشتر بدانید، پس ما را همراهی کنید.

وقتی از سیستم روشنایی اتومبیل‌ها چراغ جلو برلیانس H330 صحبت می‌کنیم، در واقع داریم از سیستمی حرف می‌زنیم که شامل چراغ جلو، فلاشرهایی در جلو و عقب و کنار و حتی گاه سقف خودرو و نیز چراغ‌ عقب و… است. این سیستم ایجاد شده است تا هم مسیر را برای کاربر اتومبیل روشن کند،

هم باعث تشخیص اتومبیل توسط دیگران شود و هم پیام‌هایی چراغ جلو برلیانس مدل H220 به دیگران مخابره کند که این اتومبیل چه اندازه‌ای داشته و چه سرعتی دارد و در چه موقعیتی در حال حرکت است.

این پیام‌ها برای خودروهای دیگر مخصوصا وقتی که چراغ جلو برلیانس مدل H230 خیابان‌ها شلوغ بوده و سرعت بالاست، اهمیت زیادی دارد. به این منظور نیز سعی شده است که در سراسر جهان، از رنگ‌هایی مشخص و استاندارد به این منظور سود برده شود تا کاربران اتومبیل سرگردان نشوند و تکلیف روشن باشد.

شاخص‌ترین جنبه استفاده از سیستم چراغ جلو برلیانس مدل H320 روشنایی اتومبیل در قسمت جلوی آن به چشم می‌خورد. در این قسمت شما با نور بالا و نور پایین و همچنین مه‌شکن و چراغ بغل و… روبه‌رو خواهید شد.

غالبا کاربران اتومبیل سعی می‌کنند چراغ جلو بسترن B50F از این نور استفاده کنند. آن‌ها برای روشن کردن سطحی که دارند روی آن رانندگی می‌کنند، از این نور استفاده می‌کنند. خوبی‌اش هم در آن است که مشکلی برای رانندگان یا عابرانی که به سمت اتومبیل می‌آیند ایجاد نمی‌کند؛ این‌طور که باعث شود تا چشمان‌شان به واسطه نور زیاد خیره بماند و نتوانند درست ببینند.

نور بالا هم در بخش روشنایی جلویی اتومبیل استفاده می‌شود. چراغ جلو بسترن بی 30 B30 البته این نور در مواقعی مورد استفاده قرار می‌گیرد که تردد کم است. این نور چون کنترل نشده بوده و باعث خیرگی چشم کاربران و عابران می‌شود، غالبا توصیه نمی‌شود. تنها اگر شرایطی خاص وجود داشته، توصیه می‌شود که از آن استفاده کنید. همچنین رانندگان از این نور برای علامت دادن به دیگر خودروها یا عابران استفاده می‌کنند.

طراحی چراغ‌های بزرگ جلو البته استاندارد خاصی ندارند چراغ جلو پژو 2008 و متناسب با شکل و شمایل هر خودرو طراحی می‌شوند. یعنی که هر کمپانی برای خودش، طراحی‌های منحصر به فردی دارد. اما در نهایت این‌که سعی می‌کنند طراحی‌های خوبی در مورد این چراغ‌ها داشته باشند،

چرا که اولین مواجهه هر کسی با اتومبیل‌ها، از ناحیه جلوی ماشین اتفاق می‌افتد چراغ جلو جک جی 5 J5 و یک چراغ بزرگ با طراحی بد، می‌تواند حسابی توی ذوق ماشین‌بازان بزند.




می پسندم نمی پسندم

پنج شنبه 16 تير 1401 -16:56 نظرات()
مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: